Exotiske Insekters debat og marked

Dato og tid er tors sep 09, 2010 15:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fodring og terrariestørrelse til skorpion

Hej

Jeg ville lige høre om det er muligt at fodre skorpioner med kun dødt foder? hvis ja, hvilket? Jeg holder på nuværende tidspunkt grønne træpythoner, så det ku jo være lidt praktisk hvis de ku leve af mus. Eller måske frosne fårrekyllinger? Orker næsten ikke at holde levende forderdyr :shock:

Samt hvilken størrelse terrarium skal en kejser bruge? Eller findes der evt en mindre type skorpion som er lige så nem, og evt tørt levende?

Vil gerne have et lille terrarium på mit skrivebord hvis jeg kan finde et dyr der passer kriterierne.

Beklager hvis jeg er nummer 100 med det samme spørgsmål.

Vh
Brian Thyme

Profil Email  

Titel: Re: Fodring og terrariestørrelse til skorpion
Goldmember
Goldmember

Geografisk sted: Horsens
Thyme skrev:
Hej

Jeg ville lige høre om det er muligt at fodre skorpioner med kun dødt foder? hvis ja, hvilket? Jeg holder på nuværende tidspunkt grønne træpythoner, så det ku jo være lidt praktisk hvis de ku leve af mus. Eller måske frosne fårrekyllinger? Orker næsten ikke at holde levende forderdyr :shock: Det vil ikke være sundt for en skorpion kun at få mus.Det er en al for fed kost.En enkelt en gang om året måske, men ikke som fast kost.
Et andet problem bliver så sikkert stanken fra den halvopløste mus i terrariet, da der er mere mad i en mus end en skorpion lige kan fordøje på en gang.
En skorpion vil da spise et dødt byttedyr hvis den støder på det på sin vandring rundt i terrariet, men ellers koster en bøtte levende fårekyllinger jo ikk mange basseøre og der er rigelig mad til en måned i sådan en bøtte til en voksen emp.Husk at variere kosten af og til.

Samt hvilken størrelse terrarium skal en kejser bruge? Eller findes der evt en mindre type skorpion som er lige så nem, og evt tørt levende? Til én voksen kejser vil jeg nok anbefale et terrarie på 60x40cm i bundareal

Vil gerne have et lille terrarium på mit skrivebord hvis jeg kan finde et dyr der passer kriterierne.Nu er skorpioner jo aften/nataktive så du får nok ikk set så meget til dem i dagtimerne.Er der megen aktivitet omkring dit skrivebord vil skorpionen sikkert osse gemme sig pga. postyret og du vil osse stresse dyret mere end højst nødvendigt

Beklager hvis jeg er nummer 100 med det samme spørgsmål.

Vh
Brian Thyme

Mvh Richardt

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time